• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Оздоровлення дітей

Коли і як починати загартовувати дитину?

Проводити процедури загартування необтяжливо і просто, якщо ввести їх до розпорядку дня. У разі регулярного проведення таких процедур сформовані батьками навички поступово перетво­ряться на спосіб життя дитини. Загартовування треба починати лише тоді, коли дитина здоро­ва, і ліпше за все з настанням теплої пори року. Першим етапом має стати загартування організму під час щоденних гігієнічних про­цедур. Умиватися дитина має без сорочки. Так вона має змогу вими­ти шию і верхню частину грудей і потім насухо витертися рушником.

Перебуваючи вдома, важливо стежити за температурним режимом. Температура повітря в кімнаті не - має перевищувати +18...+20 °С, а вода для умивання - не вище ніж +17 °С. Провітрюва­ти кімнату слід не менше ніж 4-5 разів на день. Єдине попередження - уникати протягів, аби запобігти застуді. Якщо в кімнаті протяг, то дитина має перебувати в іншому місці.

Загартовування водою слід проводити поступово - через кожні 5-7 днів знижувати температуру води на 1 °С, водночас уважно стежи­ти за самопочуттям дитини і швидкістю її зігрівання після процедури.

Іноді потрібно тимчасово припиняти гартувальні процедури, зо­крема у зв'язку з хворобою дитини. Після одужання їх потрібно від­новити, проте продовжувати за температури води не нижче за +23 °С і меншої тривалості самої процедури.

/Files/images/ramka1.jpg

/Files/images/ramka1_1_2.jpg

Пріоритетним завданням системи дошкільної освіти є виховання дитини з відповідальним ставленням до власного здоров'я і здоров'я оточуючих як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності, що досягається лише за умов не тільки організації фізичного виховання , а і пошуку й постійному оновленні змісту і форм профілактично-оздоровчої роботи. Досвід роботи у дошкільному навчальному закладі показав , що фундаментом саме для формування, зміцнення, збереження і відновлення здоров'я є рух , дотримання санітарно-гігієнічних умов та загартування дітей.

/Files/photogallery/Копия P7120057.JPG

Проблема пошуку ефективних методів оздоровлення є дуже актуальною, адже з кожним роком кількість дітей з простудними захворюваннями та хронічними хворобами в останні роки стрімко зростає. Тому, загартуванню дітей в умовах дошкільного навчального закладу має відводитись одне з найвагоміших місць.
/Files/photogallery/Копия P7120025.JPG
Проте , важливо зрозуміти , що всі механізми іі доцільність загартування з дошкільниками залежить від системності у режимі дня та умов, які можна створити в дошкільному закладі . Їх організація – справа відповідальна , адже загартування потрібно проводити з великою обережністю , старанністю, під пильним контролем старшої медичної сестри , за згодою батьків та встановлюючи індивідуальні підходи до кожної дитини.

У нашому дошкільному закладі ми більше надаємоперевагу природним методом загартування: тривалеперебування на свіжому повітрі, умивання , обтирання,обливання рук і ніг, ходьба босоніж та інші. Адже ціпроцедури , хоч і нескладні, але часто повторюютьсяпротягом дня, доступні кожній дитині , незалежно від їїстану здоров'я та фізичного розвитку , не вимагаютьспеціального обладнання, великих зусиль та витрат, непотребують додаткового навчання вихователів.

/Files/photogallery/Копия P7120070.JPG

Водночас, впроваджуємо сучасні методи загартування :спеціальні лікувально-профілактичні процедури(піскотерапія, кольоротерапія, лікувальна фізкультура,різні види масажів);пальчикові вправи, ігри, картинки;дихальну і звукову гімнастику, імунну гімнастику,психогімнастику (вправи, ігри, етюди, пантоміми),які намагаємось використовувати і під час занять, ігор,режимних моментів .

Кiлькiсть переглядiв: 138